رفتن به محتوای اصلی

سفر در دنیای Pepper

Pepper

به مرور زمان رد پای ربات‌ها در زندگی ما بسیار پر رنگ‌تر شده است. ممکن است شما هم برای یک بار رباتی را در فرودگاه، موزه، فروشگاه یا حتی رستوران‌ها دیده باشید؛ اما آیا تنها فایده ربات‌ها در یک کسب‌و‌کار صرفاً کم‌کردن هزینه‌ها و حذف نیروی انسانی است؟ در این نوشته درباره مزیت‌های حضور ربات‌ها در زندگی انسانی با شما صحبت می‌کنیم و از تلفیق هوش مصنوعی و رباتیک خواهیم گفت. سپس به بررسی دو مدل از جذاب‌ و کاربردی‌ترین ربات‌های جهان یعنی ربات elf و ربات pepeer می‌پردازیم. بیایید به دنیای ربات‌ها سفر کنیم.

استفاده از ربات‌ها چه تاثیری در کسب‌وکار دارد؟

شاید از خود بپرسید، چرا باید از یک ربات در کسب و کار خود استفاده کنید و تاثیر حضور یک یا چند ربات در هر نوع کسب و کار چیست. در ادامه برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از ربات‌ها در حوزه‌های مختلف را در کنار شما بررسی می‌کنیم:

۱- ایجاد تجربه کاربری منحصر به‌ فرد: به تمامی رقبای خود و همه کانال‌های بازاریابی آن‌ها فکر کنید. زمانی که شما به عنوان تنها فرد از این کسب‌و‌کار رباتی را به مجموعه خود اضافه می‌کنید در واقع یک قدم از تمامی رقبای خود جلو می‌افتید؛ چراکه ربات‌های انسان‌نمایی مثل elf و pepper می‌توانند روابطی جذاب و تازه برای مشتریان شما بسازند و حضور آن‌ها را در کسب‌و‌کار شما بیشتر کنند.

۲- ترکیب واقعیت و دنیای دیجیتال: یکی از مهم‌ترین کارکرد‌های ربات‌ها استفاده از اطلاعات دنیای واقعی، دسته‌بندی و تجزیه‌ و تحلیل آن‌ها است. ربات‌ها اطلاعاتی از نوع محصولات، نوع برخورد مشتریان و نیاز‌های آن‌ها را جذب می‌کنند و با استفاده از آن‌ها می‌توانند در الگو‌های فروش شما تغییر ایجاد کنند. آن‌ها حتی می‌توانند با تیم نیروی انسانی شما تعامل داشته باشند و این تعامل باعث ایجاد استراتژی‌های جدید فروش در مجموعه شما شود.

۳- ایجاد کنجکاوی در مشتریان: همه ما از دیدن ربات‌ها حیرت‌زده می‌شویم. در واقع یکی از مهم‌ترین کارکرد‌های ربات‌ها می‌تواند برانگیختن کنجکاوی مخاطبان شود. تا حدی که آن‌ها به کسب‌وکار شما مراجعه کنند تا بتوانند با ربات گفت‌و‌گو کرده و از این گفتگو لذت ببرند.

۴- علمی بودن صحبت‌های ربات‌ها: ربات‌ها اطلاعاتی علمی را در مرکز داده خود دارند؛ به همین خاطر می‌توانند با دقت تمام به مشتریان شما در هر عرصه‌ای پاسخ دهند و آن‌ها را آگاه کنند. این آگاهی می‌تواند منجر به خرید از سمت مشتریان شود.

۵- کمک به استفاده بهتر از نیروی انسانی: ربات‌ها موجوداتی هستند که هیچ‌گاه خسته نمی‌شوند و همیشه با تمام وجود در کنار شما کار می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود شما بتوانید تمرکز نیروی انسانی خود را روی موضوعات مهم‌تری بگذارید و از ربات‌ها برای کارهای ساده و روزمره استفاده کنید.

۶- درک نیاز‌های برند و استفاده از آن‌ها: ربات‌ها می‌توانند به مرور زمان نیاز‌های برند و کسب‌وکار شما را شناسایی کنند و به کمک تکنولوژی‌های تحلیل داده‌شان بتوانند در بازاریابی از آن‌ها استفاده کنند. آن‌ها هم‌چنین داده‌های تبلیغاتی، موجودی‌های کالا‌ها و قیمت‌ها را ادغام می‌کنند و می‌توانند مثل یک بانک اطلاعاتی در خدمت مشتریان و کارمند‌های شما باشند.

معرفی قابلیت‌های ربات Pepper توسعه یافته توسط آرتین

Pepper اولین ربات انسان نمایی است که احساسات اصلی انسان را تشخیص می‌دهد و رفتار خود را با رفتار و حالت روحی شخص مقابل تطبیق می‌دهد. Pepper طوری طراحی شده است تا در طبیعی ترین حد ممکن بتواند با انسان‌ها در تعامل و ارتباط باشد.Pepper می‌تواند احساسات اصلی نظیر شادی، غم، خشم و شگفت زدگی را شناسایی کند. او همچنین می‌تواند لبخند روی صورتتان، لحن صدایتان و سایر زبا‌ن‌های غیرکلامی همچون زاویه سر را تفسیر کند. مجموعه این تفاسیر به ربات می‌فهماند که مخاطبش در وضعیت روحی مناسبی است یا نه.

  • تشخیص چهره توسط ربات
  • قابلیت گفتگوی تعاملی انسان و ربات با استفاده از ابزار ChatGPT
  • موتور پرسش و پاسخ آرتین

اشتراک‌گذاری:

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا